Witam,
Przedwczoraj pojawił sie mały problem. Przy dość ostrym ruszeniu (obroty do 4tys.) zapaliła mi sie kontrolka oleju + sygnał dźwiękowy. Zgasła po kilku chwilach więc myślałem, że może mam mało oleju a tym bardziej, że przy takich mrozach powinno go być ciut więcej. Następnego dnia kupiłem litra i zobaczyłem rzeczywiście, że przy zimnym silniku na bagnecie jest nawet ciut mniej jak minimum. Dolałem pół litra tak, że na zimnym jest wartość średnia na bagnecie. Dnia następnego czyli wczoraj kontrolka zawitała już na stałe i nie gaśnie. Nie mam pojęcia co jest grane a i obawiam sie jeździć bo może to skutkować powazną usterką. Olej był niedawno wymieniany (ok.3tys. km. temu) na magnateca 10w40. Dolewka oczywiście tego samego oleju. Silnik to 1.8 20v AGN na liczniku niecałe 160tys. Na innych forach wyczytałem, że może to być czujnik ciśnienia oleju. Jeśli tak to gdzie go szukać? Z góry dziękuje wam za odpowiedzi
adiwaw, też walczę z czujnikiem ale w 1.6 AKL (Seat Toledo II). U mnie zapala się po rozgrzaniu silnika (stanie w korkach) wraz z jazdą pod górę, po rondzie (tam gdzie buja). Zapala się na chwilę. pomiga, popiszczy i gaśnie. Jak jadę bez korków jest OK. Czujnik wymieniłem - nic nie dało. Teraz zmieniam olej + filtr. Jutro odbieram furę i zobaczę czy coś zmieniło.
Na innym forum czytałem kiedyś aby sprawdzić poziom cieczy chłodzącej w zbiorniczku. Nie wiem jaki to ma związek, ale czasem działa. U mnie było za mało, też dolałem ale nic nie pomogło.
Czuję się jak Dr House, dużo diagnoz i badań co nic nie dają, a rozwiązanie na pewno prozaiczne - niestety na obecną chwilę nieznane
Kolor kontrolki czerwony. Wczoraj zrobiłem ponad 100km i w ostatniej fazie (ok 20km) kontrolka zgasła i sie już nie zapalała. Mozliwe, ze to poprostu zima. Jak wiadomo miska jest przy samej ziemi i z oleju robi sie kupa. vag błędów żadnych nie pokazuje. gadula007 Daj znać czy pomogło
Wymieniłem olej i filtry, kontrolka dalej się zapala.
Dalsza diagnoza: zapowietrzony. Po weekendzie spuszczamy olej, odkręcamy miskę i czyścimy kanał odpowietrzający.
Co do samej kontrolki to wygląda to tak, że pali się kontrolka po nagrzaniu się silnika do 90st i wtedy musi nastąpić przechył samochodu: ostre ruszanie, jazda pod górkę lub z górki, po rondzie lub nierównościach. Jak wyjadę na prostą i jadę jednostajnie kontrolka gaśnie.
mi sie zapala zaraz po ruszeniu auta z miejsca i gasnie dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika. Ew. tak jak wspominałem zgasła mi dopiero po 100km trasy. Umawiam sie w tygodniu do znajomego w aso. Zobaczymy co na to poradzi
Potrzebuje pomocy w ustaleniu nazwy elementu i jego numeru. Chodzi o element w który wkręca się czujnik ciśnienia - muszę go wymienić, ale nawet nie znam jego nazwy i nie wiem czego szukać na allegro. Jest to prawdopodobnie element 14. Jeśli ktoś posiada program ETKA lub ELSA, to proszę o podanie nazwy i numeru. W razie co mój VIN VSSZZZ1MZ2B005309 Seat Toledo II 1.6 8V AKL 2001r. Z góry dziękuję za pomoc
Witam
W końcu kontrolka zgasła (oczywiście nie sama). Jak pisałem miałem rozwalony gwint w miejscu montowania czujnika ciśnienia, więc została wymieniona część (z rysunku powyżej) nr 14 oraz 17 (chłodniczka oleju). Ciśnienie okazało się prawidłowe. Więc mechanik zaczął patrzeć pod względem elektrycznym. Ustaliliśmy, że nie mam dobrej masy na samochodzie. Pościł dodatkowy przewód od skrzyni gdzieś tam, no i suma tych wszystkich rzeczy w moim przypadku dała rezultat pozytywny. Nie muszę już słuchać bezcelowego piszczenia kontrolki ciśnienia oleju.
gadula007Gratulacje Mi nadal piszczy i od pół roku to olewam. Przeszukałem forum golfa i tam mają mase pomysłów na tą przypadłość i powiem, że potrzeba by kilku łądnych tygodni żeby sprawdzić wszystkie możliwości. Też myśle, że to masa i zamierzam sie za to zbrać. byłoby wiedzieć co oznacza ''dodatkowy przewód od skrzyni gdzieś tam'' i w które miejsce w skrzyni sie wpiął.
Komentarz